25.10.17

Entesa defensa l’educació com a eina de cohesió al Ple de la Diba

El Grup d’Entesa de la Diputació de Barcelona ha presentat una moció a debatre al Ple de la Corporació del dijous 26 d’octubre per defensar l’educació com a eina de cohesió davant dels atacs que ha patit en els darrers dies.

Les declaracions formulades els darrers dies per destacats membres del govern espanyol i de les formacions polítiques del PP i C’s, a través dels mitjans de comunicació, en què es titlla el sistema educatiu a Catalunya com un sistema adoctrinador de l’independentisme i de l’antiespanyolisme són un greu error i una simplificació malintencionada.

Afirmen de forma contundent que la instrumentalització de l’educació amb fins partidistes hauria de ser una línia vermella que mai hauria de traspassar-se, i s’allunyen encara més les oportunitats d’arribar al tan necessari pacte educatiu. En definitiva, l’escola catalana és convivència: la garanteix i la treballa dia a dia amb tots i cadascun dels components de la comunitat educativa. Els atacs externs intenten trencar-la i afavorir interessos polítics, mai pedagògics.

La moció vol posar de manifest que el sistema educatiu català és un exemple de llibertat, convivència, democràcia i plurilingüisme que ens ha de permetre treballar per la igualtat, l’èxit educatiu i la formació de persones crítiques, lliures i autònomes. L’escola catalana és i ha estat una eina de cohesió i promoció social indispensable a Catalunya.

Alhora que defensem la professionalitat dels equips educatius i afirmem que conjuntament amb l’autonomia de centre i la participació de la comunitat educativa són el puntal del sistema educatiu de Catalunya i garanteixen la pluralitat d’aquest.

Per això la moció demana una rectificació pública a PP i C’s per les sospites infonamentades sobre la qualitat del sistema educatiu a Catalunya, i un reconeixement explícit al professorat català per la seva capacitat de reconèixer, valorar i fomentar la pluralitat d’idees i valors, i la diversitat, en un marc de drets humans.